Egy kép, egy történet -2025.06.01.

Mira egyedül dolgozott a kis műtermében, egy hegyvidéki falucska peremén, ahol a köd reggelente belesuttogott az ablakokba, és a csönd megvédte a gondolatokat a világ zajától. Egész életét a papírnak és a faszénnek szentelte – nem a gyors látvány, hanem a lassan kibomló történetek embere volt.

Azon a télen, amikor a világ látszólag megdermedt, Mira új technikához nyúlt: kézzel készített papírokat kezdett rétegezni – főként eperfából nyert rostokkal, melyek törékenyek voltak, mégis szívósak. Egyik éjjel, mikor a kandalló utolsó lángjai is kialudtak, Mira elkezdett egy női alakot rajzolni. Nem egy konkrét nőt. Inkább érzés volt: emlékekből, vágyakból, elhallgatott történetekből összegyúrt lény.

A faszén vonalai lassan életre keltek – az arc még csak sejtés volt, a testet fátyolszerű rétegek fedték. A mulberry papír alól áttetszett a forma, mintha maga a lélek próbálna áttörni a fizikai határokon. Egy-egy réteg alatt régi naplók foszlányai, préselt virágok, és titokban őrzött levelek rostjai bújtak meg. A figura nemcsak nő volt – Mira is volt, meg az édesanyja, meg a nagyanyja, mindazok, akik valaha túl halkak voltak ahhoz, hogy hallják őket.

A mű elkészült, és Mira nem adott neki címet. Nem kellett. Aki látta, az érezte: ez nem egy rajz. Ez egy vallomás. Egy csendes kiáltás, amit csak az hall meg, aki maga is hordoz rétegeket.

„Az igazi szépség nem abban rejlik, amit látsz, hanem abban, amit sejteni enged – mint a fátyol mögötti lélek.”

Hasonló cikkek